2009. április 10., péntek

Zizi meggyógyult!!!!!!!:-))))))))))))))))))))






Zizi meggyógyult!!!!!!!!!!!!! Rettenetesen boldog vagyok tőle, már napok óta teljesen morózus voltam a gondolattól, hogy esetleg nem lesz majd jó a röntgene. Aztán csak igyekeztem jól elfoglalni magam, hogy addig se azon agyaljak, hogy mi lesz ha a veséje nem javult. Folyamatosan kapják az FL Aloe Verát a vizükbe és kaptam Katitól Hema calciumot is, amiben D vitamin és magnézium is van, tehát nagyon jól felszívódik. Mostanában vele voltam a legtöbbet, bár ők 8-kor mennek aludni, utána már csak Sámson van fenn még egy darabig. Igyekeztem, hogy mindent megtegyek azért, hogy jól érezze magát. Csak állandóan bennem volt a félsz, hogy mi lesz ha nem javul.

Ezért aztán nem is meséltem még arról, mit csináltunk a papával, hogy a két kis sapis még komfortosabban aludjon. Szóval talán már említettem, hogy Csibiék néha éjszaka randaliroznak és Csib még azzal szórakozik, hogy mint egy trubadúr, pöngeti a kalitrácsot az éjszaka kellős közepén, ami azért ha belegondol az ember az éjszakai csendbe, hát nem kellemes dolog. Aztán egyik éjjel fel is keltem hozzájuk és meglepődve vettem észre, hogy ők nem a rúdon alszanak, hanem hason a kalitka sarkához dugva a fejüket, olyan L alakban. Hát nagyon furi volt!!! És a tulajdonképpeni randalirozás az volt, hogy azon veszekedtek kinek a feje legyen felül. Többnyire Csibié volt, de ha mégsem, akkor kezdte el mérgében pöngetni a rácsot. Teljesen meg voltam ezen döbbenve, mert még hason alvó papagájt nemigen láttam. Aztán kb. úgy egy hete hívott Csilla Kanadából, ő ugye nagyon jól ismeri a sapist, mert van neki is kettő és megkérdeztem, hogy szerinte mit lehetne csinálni velük, hogy abbahagyják ezt a veszekedős és kalitpöngetésre utaló magatartást. Jókat vihogtunk és ő elmagyarázta, hogy ez a kalit nekik tulképpen a fészkük, ahol ők bizony ilyen hasmánt héderelnek. Azt javasolta, tegyünk be a kalit aljára valamilyen anyagot, a polárfilc lenne a legjobb és majd meglátjuk, mennyire szeretnek majd belebújni és milyen jókat fognak ott aludni. Nem is mondom, hogy másnap délelőtt már nyargaltunk a papával polárfilcet venni a kis varangyosoknak.......:-))) Van ott nálunk egy nagyon helyre kis rőfösbolt, mindenfélét lehet kapni, oda igyekeztünk. Mikor bementem, mondtam a hölgynek, hogy polárfilcre lenne szükségem, egy fél méterre és zöld színűt kérek, lehet valami maradék anyag is, ha kicsit több, hát akkor is elviszem. Szegény, kereste-kereste, de csak nem talált zöldet. Akkor azt mondja, minek kell nekem az anyag, hátha tudna mást javasolni. Mondtam neki, hogy ha megmondanám, vélhetőleg átküldene a szomszédos SZTK ideg- és elmeosztályára egy röpke kis kivizsgálásra. De azért csak kiböktem, hogy papagájoknak kellene aludni. Leírhatatlan volt a hatás, kinyílt a szeme meg a szája mint a tubarózsa oszt úgy is maradt, viszont szélsebesen elkezdte keresni a zöld polárfilcet újból, valószínűleg arra gondolt, nem idegesít fel, mert lehet hogy még dühöngeni is kezdek. Szóval nagy nehezen sikerült is találni egy olyan fáradtzöld darabot, nekem kíválóan megfelelt és már vittük is haza a madaraknak. Szépen kettévágtam, kibéleltem vele a kalit alját, a vizet-kaját bennhagytam és este a szokott időben betettem őket aludni. Tüneményesek voltak..... először csak lestek, mi az a zöld valami a kalit alján, végül Csibészke, mert azért mégiscsak ő a férfi, vagy mifene, lehajolt és kezek híján a csőrével kezdte tapogatni, hogy mégis mi lehet az. Aztán Zizi is megbátorodott és ő is "megfogdosta" a csőrével. Akkor még nem aludtak rajta, fenn a rúdon szunyáltak, hallottam, ahogyan éjszaka esznek-isznak és halkan suttognak egymás között. Aztán eltelt vagy 2 éjszaka és reggel láttam, hogy a polár teljesen le van lapulva, mint amin eludtak , ők meg csuda elégedett fejet vágtak hozzá és éjszakai kalitpöngetés sem volt!!!!:-))



Apropó! Suttogás!!! Ezt még Kygától tanultam, aki olyan sokat tudott a madarakról, mint kevesen ebben az országban. Szóval a madarak bizony suttognak egymás között, nem is kevésszer. Ezért aztán ajánlatos a gazdának is néha sutyorogni a madárkái fülébe, jó néven veszik és ők is visszasuttognak!!!! Ilyen kevés kell, hogy az ember még boldogabbá tegye őket!!!!:-)))

Az egyik képen Zizike látható, a másikon pedig Sámson habzsolja nagy kedvencét, a spenótot!!! A kis Popeye!!!!:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése