2010. március 3., szerda

És megint egy apró lépéssel előbbre.......

Tegnap este nagy buli volt. Az első alkalom, hogy mind a 4 együtt bandázott kinn. Jó volt, ők is, én is jól éreztük magunkat. Csináltam egy nagy rakás képet, meg pár rövid filmet, ezekből teszek ide párat, csak a hangulat miatt.
http://www.youtube.com/watch?v=pXpBdYfOgls

http://www.youtube.com/watch?v=CdtNS29fbhk

http://www.youtube.com/watch?v=ExA3MWx_RLs

Később aztán a kicsik bevonultak a kuckójukba aludni, Mózes és Sámson pedig a közös lógást gyakorolták a nappaliban lévő boingon. Elég rövid az a boing, éppen csak ketten elférnek rajta, meg is kértem már Gabriellast, hogy hozzon egy hosszabbat, ha jön legközelebb, mert náluk olyat is lehet kapni. Had üljenek fel a kicsik is oda, akkor aztán szemmel tarthatom az egész genget!!!:-)))
Mózit este a konyhában etettem. Nem fogadott el, csak egy fecskendőnyi kaját, de nem is csodáltam, mert egy egész aratálnyi zöldet belegelt és a magot is emberesen elpuszította.
9-kor takarodó volt nekik is.
Éjszaka hatalmas, tompa puffanásra ébredtem. Rögtön az ugrott be, hogy Mózes lezakózott a rúdról. Néha szegénykém annyira bénán kapaszkodik, sokszor úgy fogom meg, hogy ne döljön el, mint a krumpliszsák. Nem hallottam, hogy kapaszkodna vissza a kalit oldalán, ezért kikászmálódtam az ágyból, hogy megnézzem mi történt. Valóban ő esett le, ott kuporgott a kalit alján olyan kis nyomorultul. " Na, bogárkám, hát vissza raklak én rögtön, ne ott töltsd az egész éjszakát!" És már nyitottam is, persze a körülményekhez képest halkan, a kalit ajtót, hogy vissza tegyem. Elfelejtettem azonban, hogy Mózi csak kifelé van takarva, bentről átlátnak Sámival egymáshoz. A motoszkálásomra nyilván Sámi is felébredt, csak azt látta, hogy valami kéz ott taperolja Mózest, megijedt és éjjel 2 óra magasságában elkezdte nyomni a nemes vészkiálltást, amit csak úgy tudnék leírni, hogy a magas C-hez közelítve visít, mint a malac akit nyúznak. Húúúúúúúúú.... hát leizzadtam rögtön!!! Suttogva próbáltam felvilágosítani a kilétemről, de még így is beletelt pár percbe, míg megismerte a hangomat és elhallgatott!!!! Végre csend lett, Mózit felgyömöszköltem a rúdra, megtöröltem a homlokomat és én is visszafeküdtem. Csend volt reggelig.
Reggel aztán, mivel már tegnap is működött a dolog, cuccoltam kifelé a két kis "Robin Hood"-dal a konyhába. Mózest elég nehéz volt kiszedni a kalitból, mert a fejébe vette, hogy letépi az ujjaimat és kitárt szárnyakkal, csapkodó csőrrel kellett valahogyan kiemelnem, ami nem kis teljesítmény, mivel a lába miatt nem tud kapaszkodni a kezembe és ha nem figyelek, leborul, mint a keljfeljancsi. Ma nem volt csíráztatott mag, volt helyette máriatövismag. A kicsit feltettem Rebi etetőszékére, elébe egy tál magocskát és készítettem már Sámiét is, aki viszont átváltott "selbstbedienung" üzemmódra, odareppent Mózi mellé és együtt csipegettek a tálból. Juhéj!!!! Megint történt valami pozitiv közöttük, működik már ez az egytálból cseresznyézés is. Közben néha megigazgatta a kicsi tollát és megtisztogatta a csőrét. Nagyon mókásak voltak, ahogyan Sámson, mint egy bébiszitter felügyelt a babára.

4 megjegyzés:

  1. Mózinak kéne valami alvókuckó, akár olyan hordágy-szerű, amilyent Metikus csinált régen Zafírnak, vagy az a mágnyes-féle kuckó, aminek sok ágból van az alja, abban jó ág-sűrűség mellett le tudna tottyanni alváskor, vagy akár olyan textilkuckó, amilyen a többieknek van. Ha abba könnyen be tudna menni.

    ULAIVA

    VálaszTörlés
  2. Az a baj, hogy ők nem mennek be a 3 szögletű sátorba, azt meg külön is utálja, ha az alja nem masszív, hanem levegős. Ági csinált Sáminak is kuckót, de csak szétszedte oszt a végén már kicsi is volt neki. A mostani sátornak meg nem kemény az alja, ő ott felborul a rossz lábával. Állj meg egyenesen, a bal lábadnak állj az élére, hát ő így megy és ezért sokszor el is dől a rossz oldalára.

    VálaszTörlés
  3. Hát nem semmi ez a történet. Ki gondolta volna, hogy gyakorlatilag minden nehézség nélkül beintegrálódik Mózi, és hogy ezt a többiek is ilyen könnyedén veszik.

    Talán egy kis sarokpolcot kéne összehozni neki valahol a kalit sarkában amin kényelmesen gubbaszthat, ha nehét neki a rúdon egyensúlyozás éjszaka. Aztán ha akarja használja...

    VálaszTörlés
  4. Wandy biztos tud Mózinak praktikusabb, nem henger alakú, de merev aljú valamit csinálni, ha jól kitalálod, milyen legyen.
    Addig egy cipősdobozt is kipróbálhattok, hátha örül neki. Ragaszkodik a magasban való alváshoz?
    ULAIVA

    VálaszTörlés