2010. március 8., hétfő

Jó kis hétvége volt, de olyan hamar elszaladt, hogy tegnap este, ahogyan a két zöld fiú horpasztott a nyakamban, na akkor eszméltem, hogy ma már dolgozni kell menni. Reggel hang nélkül keltek velem 6 óra után, mentünk kifelé a konyhába, megcsinálni mindenki kajáját. Olyankor ők is kapnak valamit, ma a menű csíráztatott mag volt, szépen egymás mellett megeszegetik. Aztán vissza a játszótérre, Sámson Mózes csőre körül tisztogatta a tollakat és egyszer csak hallom, hogy jó hosszan cuppogtat is hozzá. Meghatódtam. Ezt nekem szokta csinálni kizárólag, odadugja a csőrét a fülemhez, szánhoz vagy csak az arcomhoz és puszilgat, jó hosszan elnyújtva a cuppantást.:-)) És most Mózesnek is csinálta....... Egyre világosabban látom, micsoda nagyon jó ötlet volt, hogy legyen társa.
Mózi igazi kis sárkányka lett az utóbbi időben. Nagyon jól érzi magát a kalitjában, védi is minden betolakodótól vitézesen. Úgyhogy péntek délután neki sikerült a dolog, ami Sámonnak 23 hónap alatt eszébe sem jutott: véresre csípte az ujjamat, mikor benyúltam és nem figyeltem eléggé, hogy az öklömet fordítsam feléje. Talált fogást rajta, hát meg is fogta jó emberesen. Nem baj, ez már jó jel, hogy ennyire szereti a helyét. Azóta aztán Noi tanácsára, nem is nyúlkálok be, csak ha nagyon muszáj. Mikor kiengedem őket, hagyom hogy magától jöjjön a kalitajtóba. Olyanok ők, mint a tollas majmocskák, ha egy jön kifelé, akkor az összes mászik azonnal az ajtó felé.Szombaton is ott ült, aztán felajánlottam neki az öklömet, szépen , finoman odahúzta magához, aztán kényelmesen rákecmergett és hagyta, hogy kivegyem. Na ugye, tud ő is jólnevelten viselkedni....... és lesz ez még sokkal jobb is, tudom. Ki tudja, min mehetett át az alatt a rövid kis élete alatt!!!
Vasárnap délelőtt fürödtünk is. Sajnos nem sült el túl jól, Sámi kitárta a hatalmas szárnyait, annyira élvezte a vizet, csakhogy az ülőrúd elég rövid és úgy megcsapta Mózit, hogy szegény nem tudta tartani magát a beteg lábával és beesett a rúd alá. Szerencsére nem pánikolt be, segítettem neki kijönni, aztán ő is fürödhetett kedvére, de eztán csak külön fürdenek, míg papa nem csinál nekik egy hosszabb rudat.
Még tegnap délután történt, hogy volt egy szekérderéknyi hajtogatni valóm is. Bevittem a hálóba, hogy akkor hadd jöjjenek ők is ki, amíg összehajtogatok. Kuka csend volt, úgyhogy csináltam valami zenét, mert ugyan ott tv is van, de én azt - a "nívós" műsorok miatt - kizárólag arra használom, hogy olyankor szunyálnak a nyakamban egy keveset. Szóval zenét csináltam. Mindenfélét, jobb híján a youtube-ról leszedve. Hát nagyon érdekesek voltak a madarak. Csibiék az élénk, pattogó ritmusokat kedvelték, arra aztán azonnal élénk trillákat nyomtak és nagyon élvezték. Mózes a komolyzenéhez vonzódik, a Rigoletto quartett annyita tetszett neki, hogy a rúdon ültében azonnal elkezdett rá kvartyogni, olyan aranyos volt, ahogyan teljesen átszellemült fejjel nyomta. Sámi azt szereti, ha énekelek neki (még ezt is elviseli tőlem, sőt tetszik is neki) olyankor nagyon komolyan figyeli az arcomat, a számat, hogy honnan is jön ki a hang és végül egyszerűen bele akar nézni a torkomba, hátha van ott valami kis szerkentyű, ahonnan a hang kijön.:-))))))
Fontos dátum még a hétvégén a péntek, március 5. IV. László felállt és felült, így egyszerre. Nem hiába készítem neki a finomabbnál finomabb főzelékeket, van ott erő azokban a pici lábakban.:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése