2012. június 21., csütörtök

Spontán....

Tegnap délután igyekeztünk hazafelé ebben az őrületes melegben. Közben a másodszülött sarjam hívott, hogy merre járunk, ő is jön és vele a legjobb barátnője, szeretne papának részvétet nyilvánítani. 
Összenéztünk az öreggel, egész héten nem főztünk rendesen, mama miatt is és ebben a melegben  enni sem volt kedvünk, de mivel jön a két kölök és mivel Katus amúgy is reflux beteg, úgy gondoltuk, csinálunk valami rendes vacsorát. 
Én elugrottam az Osanba, vettem csirkemellet meg ubit, mikor hazaértem azonnal összepakoltam a teraszon és kitoltuk a nagykalitokat a tollasokkal együtt.A zöldeket jól meg is spricniztem, olyan meleg volt, hogy azonnal száradt a tolluk.  Mellettük csináltam a grillt, de természetesen nem faszénen, van egy kis villanygrillünk, azon.  Katus mikor haza ért feltett egy pár aprószemű krumplit főzni. Papa lereszelte a tzatzikihez az uborkát, aztán behűtöttük. A szárnyasok kaptak némi kexet, meg ropit nasinak. Szépen elüldögéltek és figyeltek. 
Csináltam baconba göngyölt és görög fűszeres húst és lila hagyma szeleteket. Közben a lányok megterítettek lenn a terasz mellett az árnyékban. Előkerült pár narancsos és citromos soproni sör is. Szépen megvacsoráztunk, közben pedig a mamáról beszélgettünk, mizopapának nagy szüksége van az ilyen békés és szeretetteli emlékezésekre, legalább kiadja a fájdalmát. 
Míg mi a terasz mellett beszélgettünk a teraszon buli volt. Persze Pipi tartotta össze a bandát, be nem állt a csőre, beszélt-sipolt-fütyült a többiek meg hallgatták és időnként becsatlakoztak. Mind jól érezte magát, már Zebibabát sem rázza ki a frász a terasztól. Hatalmas tér van a házunk előtt, itt tuti nem lesz klausztrofóbiás senki. Ők is imádnak nézegetni, figyelni a madarakat, na azokból aztán bőven van, különösen mióta megjöttek a fecskék is.  
Már vagy 9 óra is lehetett, mikor asztalt bontottunk, én gyorsan elmosogattam, a tollasok addig még kinn hawaiioztak, náluk is felmostam a szobát jó hideg vízzel, hogy nekik is hűvösebb legyen, aztán szépen behúzkodtam őket és villanyt oltottam.
Hétvégére jönnek az unokák, minden nap ez lesz a program délután, hogy a tollasok is kijöhetnek, egészen a gyerekek fürdéséig, aztán mikor már alszanak, akkor én meg kiengedem a bandát kicsit a szobában játszogatni.


Ma reggel voltam már piacon. Egyre több friss gyümölcs és zöldség van, ami nagy öröm a tollas népnek, igazán változatosan lehet őket etetni. A jövő heti menük alapjai: cékla, borsó, répa, kukorica, spárga, meggy, cseresznye, fekete ribizli, zöldbab, paradicsom, paprika és kopasz barack. Mind talál benne majd kedvére valót!:-) A nagy melegre való tekintettel most kását nem  vagy csak ritkábban kapnak, nehogy megromoljon, inkább este magevés előtt még egy kis frisset.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése